And when we get to the ocean…

Want to pack your bags, something small
Take what you need and we disappear
Without a trace, we’ll be gone, gone
The moon and the stars will follow the car

And then when we get to the ocean
Gonna take a boat to the end of the world
All the way to the end of the world

Oh, and when the kids are old enough
We’re gonna teach them to fly

If it kills me….

Well all I really wanna do is love you
A kind much closer than friends use
But I still can’t say it after all we’ve been through
And all I really want from you is to feel me
As the feeling inside keeps building
And I will find a way to you if it kills me
If it kills me

It happened

Last 8th – 12th April 2018, after 4years it happened again.Im sick again and luckily it not as worst as previously but i still cannot get up and stand. I got sudden twich while i was driving on Sunday evening but i try to ignore the twitching.

Too bad the ignorance didnt help, it still hit me…many of you are wondering what disease i have, to tell the truth i dont care and i dont wanna know.If its fate for it to happen while im driving, so be it..im kinda hurt enough. During those 3days of me laying on my bed,it brings alot of memories especially about “amoi” . haih

Now 19th April 2018, i think im recovering…so i think…i dont care

Ziarah

Ini adalah salah satu perkara yang ingin aku lakukan,selain dari menunaikan Rukun Islam yang ke 5 menunaikan Haji.

Masih lagi dalam perbincangan dengan Ustaz ku yang kerap juga mengajak aku untuk membantu dia membawa jemaah umrah.Aku tak tau apa yang Ustaz nampak pada aku, yelah sebab kalau nk ikutkan aku ni tak lah baik sangat, jahat sangat pon idak tapi tu lah.

Mmm..tapi kan rasa macam seronok juga kalo dpt jadi pembantu dia membawa jemaah2.Byk yang aku bole pelajari dan mendalami lagi. Tengok lah kalo di izinkanNYA mmg nak melawat masjid ke 3 ini dan juga kalo mendapat panggilan untuk menunaikan Ibadah Haji pada tahun ini pon best juga.Insyallah

Sesuatu yang terjadi…

Insyallah, kalo di izinkan Allah ada satu benda yang ingin aku lakukan mungkin tahun ni atau tahun depan. Semenjak kembali dari Tanah Suci tahun lepas walaupun dah setahun, kadang2 aku masih terasa bangun tidur di tengah2 malam dan merasakan aku berada di dalam Masjidil Haram..malah bukan saja masa tidur kadang2 pada masa biasa aku akan tetiba terasa seperti berada di sana.Adakah ini khayalan?

Sesuatu yang aku tak dpt nk lupakan adalah di sana ia memberikan ketenangan kepadaku.Tak perlu aku memikirkan tentang hati yang masih rindukan amoi dan juga masalah2 dunia yang lain.Aku berasa sangat2 tenang.

Pekenalanku dengan Ustaz Sulaiman banyak juga membuka kembali minda ku menyegarkan kembali mindaku.Antaranya adalah benda yang aku lupa iaitu bahasa arab.Walaupun aku tak blajar byk akan tetapi aku masih faham juga maksud2nya kdg2.Satu lagi yang aku pelajari adalah setiap sesuatu yang berlaku semua adalah ditetapkan oleh Yang Maha Esa. Contohnya..ketika kami di Mina, van kami sewa accident dan walaupun tak teruk tapi ia mengambil masa yang agak lama untuk settlekan.Biarpun lama tapi hanya besabar.

Van masih mampu meneruskan perjalanan dan kami terus ke miqat utk niat umrah.Setibanya kami di miqat itu, kami ternampak seorang jemaah duduk dalam keadaan yang akan bingung dan resah.Ustaz ku menghampiri dan menegur.Rupanya pakcik org Malaysia dan telepas bas rombongannya.Pakcik itu hanya mampu berdoa agar ada yang dapat membantu dia untuk kembali ke Kota Mekah.

Kami pun membantu menumpang kan pakcik itu sebab kami pun akan ke destinasi yang pertama.Setelah selesai berniat dan memakai ihram, kami semua bersama pakcik itu pun bertolak ke Kota.

Setelah sampai dan menghantar pakcik itu kembali ke hotel.Ustaz pon menceritakan “sesuatu yang terjadi pasti ada hikmahnya” dan aku pon mengakui kebenaran itu.Yalah kalau tak di sebabkan accident yang kami hadapi dan memakan masa yang lama untuk settlekan, pasti kami tidak akan berjumpa pakcik itu.